2011. november 16., szerda

Svéd november

Ma sötét volt reggel, még 9 órakor is. Nyírkos , szeles időben indultunk vásárolni. Majken beindította a kis kerekes járókeretet, amelyre kosarat is tettek. A " miniautó" kint maradhatott az üzlet előtt és én csodálkoztam az emberek megbízhatóságában. Régen azt mesélték, hogy a svédek a lábtörlő alá teszik  kulcsot, amikor elmennek otthonról, és ha valaki szükséget szenved, bemehet. Ihat egy kávét, vagy tejet. Szépen rendben hagy mindent maga után.Ez már nincs így, de azért sokkal jobb a helyzet, mint máshol.
Este arról beszélgettünk Elisabethékkel, hogy pár év múlva nyugdíjasok lesznek, és akkor egy-egy hónapot Magyarországon töltenek. Nem csodáltam, hogy várják a napsütést.
Aznap este hálát adtam azokért a fényes napokért, amelyeket egészen természetesnek vettem mindig. Majkennél hideg volt, fáztam még éjjel is. Holnap melegebben öltözök fel, végül is Északon vagyok.
A svéd november barátságtalan volt, de a barátaim szeretete megszépített mindent.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése