2011. május 14., szombat

Bodzavirágzás

Mekkora ajándék, hogy kitekintve az ablakaimon védett erdőt látok. Most virágzik az akácfa és a bodza. A bokraik, mint fehérbe öltözött menyasszonyok várnak, hogy kis kosaramba szedjem fürtjeiket. Minden évben szedtem bodzavirágot, mert szereti a családom a szörpöt. Ha sikerül két kosárral szedni, akkor teánek is szárítok belőle.
Régen egy tanárnő mondta, hogy a tányérnyi virágból palacsinta tésztával illatos édességet süt. Nagyon fínom, megpróbáltam én is. Leginkább mégis szörpöt készítünk belőle.
Ha hígabb recept szerint készítem a szörpöt, akkor már 3 nap múlva pezsgőt ihatunk, de ha sok cukorral tömény szörpöt főzünk, akkor akár egész télen lesz gyümölcslénk.A legnagyobb elkészített szörp mennyisége 10 liter sűrű főzet volt. Örültek az unokák, mert mindegyiknek tudtam adni belőle.
A bodza szép fehér és illatos virág, nagyon sok értékes anyag van benne azonkívül, hogy üdítő, kellemesen jó ízű.Gyógyhatású növény.
Ősszel, ha megterem rajra az apró fekete bogyó, lehet lekvárt főzni belőle. Ez már nehezebb munka, mert mindent megfog,ruhát, edényt, és a vödreinkkel járatlan terepen kell gyűjteni.Egyszer szedtem egy nagy kosárral, de a jó Isten vigyázott ránk, mert a mérgező fajtából gyűjtöttem. A gyalogbodza ugyanis nem ehető.
A keserédes lekvárja viszont azok számára is jó hatású, akik valamilyen okból nem ehetik a szőlőcukortól édes egyéb gyümölcs lekvárját.
Azt gondolom az idén csak gyönyörködni fogok a szép látványban, nekem ez is gyógyír.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése