2011. május 25., szerda

Ágyazás

A szüleim hatalmas háló ágyával tele volt a szobánk.Gyönyörű amerikai jávorgyökérből faragták, és egy nagy és egy kis virágkosár díszlett mindegyik ágyon.Az éjjeli szekrények kis metsrművek voltak, hajlított fából, üvegszekrénykés, csukott-nyitott résszel. Az üveglapján tartott anyuka egy két törött dísztárgyat, porcelán csizmát, amit sok darabból ragasztott össze, és hiányzott a kis figura róla.nagyobb értéke nem is volt.
 Az ágyat szét lehetett szedni deszkákra, és ennek akkor vettük nagy hasznát, amikor a háború után a férgek ellepték Budapestet, és mindenki úgy védekezett ellene, ahogy tudott. Mi szombatonként szétszedtük az ágyat, és lemostuk fertőtlenítő folyadékkal. Ahogy a város romeltakarítása befejeződött, elmúlt ez a gondunk is. Fertőtlenítették a házakat.
 Az ágyhoz nem tartozott ágyneműtartó, ezért magasra vetett ágyat raktunk minden nap. Dunyhák, párnák és takarók mind egymásra kerültek. A szépen vetett ágyra először selyem, arra csipke terítő került. Anyuka megkivánta, hogy az ágyneműs rész élére legyen simítva, és ehhez egy farudat használtunk.Amikor én ágyaztam meg, azt lehetett látni messziről. Sokszor kikaptam a rendetlen formájáért.
 Az ágy közepén trónolt az egyetlen babám, nem játszhattam vele, túl szép volt az én ügyetlen kezembe. Alatta volt a "hivatalom". Egy óriási hajó kofferben tartottam a tanszereimet, a játékaimat és a könyveimet. Mindenből kevés volt, elfértek benne.
Érdekes módon megkivántam ezt az ágyazást és most nekem is háló ágyam van. Nem az ágynemű tartóban tartom az paplanomat, hanem rávetem az ágyra. Varrtam egy pachwork ágytakarót és azzal terítem le. Minden ágyazáskor megmozdul a kezem,és élezem a szélét, sót a mintát is úgy állítottam be, hogy egy csíkban legyen az ágy szélén. Két díszpárnát tettem a közepére, és vannak babáim is.
Nagyon érdekes dolognak tartom a múltidézés módját.Már tetszik a régi, örülök, hogy az ujjaimban van a  rend. Csodálom az édesanyámat, hogy olyan szépre simította az otthonunkat, hogy még ma is az a minta.
A legjobb az egészben, hogy akkor érzem jól magam, ha a régi szokást követem. Visszatér a múlt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése