2011. szeptember 13., kedd

Török paradicsom

Nagyon szeretem a padlizsánt. A színe,  a neve olyan izgalmas, mintha Jumurdzsák leskelődne a fák mögül.Egyszer az unoka testvérem csládja vendégséget rendezett a Balaton patjá, és ebben nem lenne semmi érdekes, de ők Ljubljanában élnek, mert régen egyszer sétálgatott a határ. Ide. oda. Ők oda kerültek.A terítéken otthonról hozott padlizsán is volt a többi szeletelt hús mellett. Nagyon finom volt, de nagyon!
Elkértem a receptjét és el is fogom készíteni télire.
Padlizsán saláta
Savanyúság
Karikára vágjuk a tojásgyümölcsöt. Forró olajban kisütjük a szeleteket, és üvegekbe rakjuk.Rétegenként zúzott fokhahagymát és kerti kakukkfüvet szórunk rá.
1 üvegre számítva 1 kikanál só és 1 kk cukor, bors, és 2,fél dl ecet kerül rá. 1KK nátrium benzoát. Lekötve 10 pervcig gőzőljük.
Én az idén úgy fogom elkészíteni, hogy uborkalevet főzök fel és ráöntöm. Így nem teszek bele tartósítót, de gőzőlni fogom./ A Knorr íze tetszik nekem./

-Padlizsán krém, amire azt írta az unoka testvérem:
-Vegetáriánus kaviár
Tepsiben, sütőpapíron megsütjük a padlizsánt. Kanállal kimerjük a héjából.Ledaráljuk, vagy kikeverjük, vagy turmixoljuk. Olajon átsütjük fokhagymával, sóval, borssal, és kakukkfüvet is adunk hozzá. Melegen üvegbe töltjük és a tetejére olajat öntünk. Kiváló köret vagy kenyér feltét.
Erdélyben ezt pirosra készítik, paprikával és nemzeti eledel, mint a kukorica kása.
Szeptemberben a legolcsóbb a padlizsán.Jó étvágyat!

1 megjegyzés:

  1. Jéé, ez ugyanaz, mint amit én is szoktam csinálni. Csak én sütő híján mikrózom, összeöntve felaprított hagymával, foghagymával, és a só-bors mellett pirospaprikát is teszek bele, és olajjal kikeverem. (Na, jó, a kakukkfüvet sem tudtam eddig.:) De jó, köszi!:))

    VálaszTörlés