2011. július 31., vasárnap

Füveskert

A héten leszüreteltem a fűszereimet. A kakukkfű nagybozontját levágtam, és rögtön koszorút kötöttem belőle. Erről jutott eszembe, milyen szép időtöltés volt gyerekkoromban a koszorú fonása. Százszorszép, gyermekláncfű virága nagyon jól fonható. És nagyon szép! Svédországban láttam, hogy Mária, az egyik ismeősöm, levendulából kötött vékony koszorúkat. Cérnával tekerte egy drótra. Illatos és romantikus dísz lett belőle. Többet is elhelyezett a lakásban. Tetszett.
Egy időben a tahi sétánkon találtam egy sűrű kakukkfű csomót az út mentén, és szép hosszú szárral tépkedtem. Akkor találtam ki, hogy koszorút fonok belőle. Ez a mostani nem olyan dús, de kedves dísz a konyhámban.
A leszüretelt fűszerekből  készítettem fűszerolajat is, egy bébi üvegbe. Szurokfüvet, kakukkfüvet, bazsalikomot, csili paprikát és néhány fokhagymát gyömöszöltem bele.Felöntöttem étolajjal/ mert oliva olajam nem volt/ és húsok kenegetéséhez használom majd. Most csak gyönyörű látvány.Levendulából is lehetne készíteni illatos olajat, de akkor bébi olajat öntenék rá. A citrom füvet szárítom, majd teát főzök belőle.
Érezhető a föveskert jótékony hatása.Szórakoztató a fűszerek feldolgozása. Így telik a nyár, ha kevés a napsütés. Belülről kell árasztani a meleget!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése