2011. október 11., kedd

Semmi sem új a nap alatt

Mindig szerettem a papírmunkát. Ezt a szeretetet az édeasapámtól láttam, örököltem, mert nyomdász volt és a papírmunkák művésze. Láttam, hogy tekeredik, símul, éleződik, alakul keze alatt a selyem papír, a karton sok féle fajtája. Amikor tanítottam, a papír alapanyagot tudtam legkönnyebben előteremteni, ezért sokféle kézimunkát készítettünk papírból.
Könyvjelzőt ragasztottunk palóc mintával, ami azért érdekes, mert egyszerű kerek virágmintából és levélkéből áll, és a virágminta ismétlésével gyönyörű képet kapunk.Csak piros és kék színű papír kellett hozzá. Ez a minta segített a díszes könyvborító elkészítésében is, meg album eljére is ragasztottuk.Sok szép ajándéktárgyat készítettünk vele. Egy kicsit utaztunk Palócföldön, és örömmel ismerkedtünk meg a táj szépségével. Mert a kézimunka mindig összefügg egy néppel, nemzetséggel, embercsoporttal.
 A vőlegényemnek ragasztottam életem legszebb munkáját, egy irattartó mappát, rekeszekkel, belső zsebekkel és a borítóján a monogramjával. FL.
Ma újra divat a papírmunka, új nevet is kapott: scrapbook készítés és ezer apró gyönyörűség kerül az albumra és a lapjaira. Művészet lett a ragasztgatásból. Érdemes megfigyelni és elsajátítani a mesterséget.
Egyedi és nagyon szép munkákat tudunk készíteni vele!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése