2011. augusztus 23., kedd

Fűszerolaj készítése és használata

Vadast akartam főzni a gyerekeimnek a nyaralás ünnepi befejezéséhez. Marha lábszárt vettem, gyönyörű világos húst. Persze csak a piacon lehet kifogni ilyet. Felszeleteltem és bekentem húspáccal.
Erről szól a mai blogom, mert szeretném, ha az unokáim is mind tudnák a vadas titkát.A hússzeleteket megsóztam és elég merészen megborsoztam. Egy fűszeres olajjal bekentem a szeleteket. Két napig állt ebben a "lé"-ben. Az olajat én készítettem. 4-5 szál kakukkfű, 3 szál oregano, két levél bazsalikom, 4 gerezd fokhagyma, 2 szál erős hegyes paprika adja meg a kellemes illatot és átjárja a húst is.Ebből kb 2 dl olaj készült és napraforgó olajat öntöttem rá.
Amikor megfőztem a marha lábszárt, még babérlevelet is adtam hozzá, mert a vadas szereti. Sok friss zöldséggel főztem omlós puhára. A hús páclevét hozzá öntöttem a vadas szószhoz. Kicsit izgultam, hogy fogadják a gyermekeim a fűszerkavalkádot, de sikeres volt minden.
 Ebből a fűszer olajból csöppentek a tökfőzelékre, és a krumpli főzelékre is. Egészen más karaktere lesz tőle az ételeknek. Ha nem tudunk cserépben fúszereket nevelni, egyszer engedjük meg magunknak azt a luxust, hogy a piacon veszünk néhány csokrot és akkor "befőzzük" az olajat. Ha leöntöttük róla, töltsük meg újra. A hűtőgépben sokáig eláll és egyre jellegzetesebb lesz az íze..
Ajándéknak is csoda szép, mert a szinek, formák jól mutatnak az olajban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése