2012. február 11., szombat

Számítások

Most arról írok, hogyan kell megtudni, mennyi anyag kell egy 2mx 2,20m-es takaróhoz. Jó hogy tanítottam számtant, de azért már nem volt olyan könnyű ez a feladat.
12cm-es négyzetekből fog állni a fedlapja. 20 cm-es szegéllyel veszem körül. Így 160cmx 200cm-re kell terveznem. Négy féle színű, illetve mintájú anyagot varrok össze. Egy kis szorzás, némi osztás, és 270 db négyzet kell hozzá, szinenkint 75 db. a négyzeteket négyes blokkba rendezem és azokból 7blokk vagy ,14db kicsi kell széltében, 9blokk vagy  és18 kicsi négyzet kell hosszában. Lehet, hogy egy szimpa sor is kell még, hogy kiadja kényelmesen a méretet.
Sokat számolgattam, úgy hogy jöhet a diri bácsi, nem sülök fel. Ezután kezdtem el számolni, mennyi anyag kell a 75 db négyzethez színemként, összesen 270-hez és a széléhez. Jó móka volt az is.
Mostmár ki van szabva minden, és a blokkokat megvarrtam.
Kellett még terv a szinek elrendezésére,ebben Peti fantasztikus segítséget nyújtott számítógépes rendezéssel. Igazi profi.
Két féle blokkot varrok, és így ha egymás mellé kerülnek akkor diagonál vonalban lesznek a színek.
Tegnap éjjel is vágtam a négyzeteket.
Ez úgy történik, ha nincs gumipados készletem, hogy egyenként kirajzolom a négyzeteket és ezután kivágom. Ez is kész! Akkor már nincs hiba! Ugye milyen szórakoztató játék a foltvarrás? Elrendeztem az anyagaimat és rájöttem, hogy most több takarót is szeretnék varrni.
Nagyon jó érzés adni és készíteni valami különlegeset a szeretteinknek. Ezzel így vagytok ti is, nem? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése